جدیدترین مطالب امروز

هویج عاملی برای رفع بوی بد دهان

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : دانستنیها

هویج عاملی برای رفع بوی بد دهان

راه های زیادی برای رفع بوی بد دهان وجود دارد که هویج نیز میتواند راهکار مناسبی برای رفع این مشکل باشد. پس از این پس هویج را نیز جزء این عومل قلمداد کنید.

حتما تا به حال ، بنا به دلایل مختلف از بوی بد دهان خود و یا اطرافیانتان رنج برده اید و همیشه دنبال راهکار مناسبی برای رفع بوی دهان بوده اید !

البته بوی بد دهان ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد که برخی از این عوامل عبارتند از : خوردن پیاز و سیر و امثالهم ، یا خرابی دندان و دندانهای پر شده ، ناراحتی های گوارشی شامل ترش معده و … که در برخی مواقع آنچنان همیشگی میشود که حتی ممکن است منجر به نارضایتی افراد از وضعیت کنونیشان گردد.

برای رفع بوی بد دهان نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد که مسواک زدن دائمی – آدامس های تند و … نیز میتواند یکی از آن راهکارها باشد.

در این مطلب شما با یک روش دیگر که ممکن است تا به حال از آن اطلاعی نداشته باشید آشنا خواهید شد.

بله درست حدس زدید. منظور ما همانطور که در عنوان هم اشاره شده، هویج میباشد که علاوه بر خواص گوناگونی که دارد بوی بد دهان را نیز میتواند تا حدودی رفع کند.

البته ما هویج را به عنوان گلچین انتخاب کرده ایم زیرا علاوه بر هویج ، خوردنیهای دیگری نظیر : سیب، کرفس و جویدن گیاهانی مانند برگ رزماری، زیره، اکالیپتوس، ترخون، نعنا و گشنیز هم شیوه های مؤثری برای رفع بوی نامطبوع دهان هستند.

حال شاید بخواهید با فرآیند چگونگی از بین رفتن بوی بد دهان با این خوراکیها آشنایی یابید !

علت آن ، فیبر موجود در این مواد است که باعث افزایش ترشح بزاق دهان میشود و همین امر موجب رفع بوی بد دهان خواهد شد.

ضمنا اگر خوراکیهای فیبردار مانند سیب ، هویج ، کرفس و … بعد از غذای اصلی مصرف شود، پلاک باکتریایی دندان را نیز به طور کامل از بین می‌ برد و مثل یک مسواک طبیعی عمل می ‌کند.

نکته ی دیگری که میشود برای رفع بوی بد دهان علاوه بر موارد گفته شده بیان کرد، خوردن ماست میباشد. زیرا باکتریهای فعال و مفید ماست به طور مستقیم بر فعالیت باکتریهای بد دهان تأثیر می‌ گذارد و مانع از ایجاد بوی نامطبوع در دهان می ‌شود.

ضمنا به عنوان آخرین نکته در این مطلب لازم به ذکر است که مصرف آسیاب شده و محلول برگ رزماری، زیره و اکالیپتوس، ترخون، نعنا و گشنیز ، بعد از غذا، به هضم بهتر غذا نیز کمک مؤثری می‌ کند.

خلاصه و کوتاه گفتیم که زیاد خسته کننده نباشد !

مرتبط ها

قالب خبری