جدیدترین مطالب امروز

غان ( توس ) درختی با ارتفاع 30 متر و عمری صدساله !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

غان ( توس ) درختی با ارتفاع 30 متر و عمری صدساله !

امروز می خواهیم در بخش عطاری یک جم به معرفی و شناخت خواص یک درخت 30 متری با عنوان غان ( توس ) بپردازیم که در نوع خود ، یک درخت با ویژگیهای جالب توجه است !

شاید تعجب کرده باشید که چرا ما در بخش عطاری یک جم می خواهیم به معرفی یک درخت بپردازیم ؟ آنهم درختی با این ابعاد و سن و سال !

درخت غان دارای خواص جالب توجهی می باشد که تنها دلیل معرفی آن در بخش عطاری یک جم ، همین خواص دارویی و درمانی این درخت است . پس در ادامه ، ما را با معرفی غان همراهی کنید .

نام و شهرت : درخت غان ( توس )

توضیحات : درختی زیبا که ارتفاعی تا 30 متر دارد و عمر آن در حدود 100 سال می باشد . درخت غان در جاهای مختلفی در کره ی زمین می روید که از جمله ی آنها می توان به : قسمت های بالای نیم کره ی شمالی ( اروپا ، آمریکای شمالی ) و همچنین جنگل های چالوس در ایران ، اشاره کرد .

مشخصات غان ( توس ) : دارای برگ هایی به شکل لوزی ، نوک تیز و دندانه دار ، دارای پوست تنه ی سفیدرنگ و همچنین میوه ای به صورت شاتوت دراز می باشد .

روش های استفاده از غان :

1- جوشانده ی برگ درخت غان : مقدار 200 گرم برگ و جوانه ی درخت غان ( توس ) را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید آرام بجوشد تا حجم آن به نصف تقلیل یابد و بعد مورد مصرف قرار دهید . ( مقدار مصرف این جوشانده : یک فنجان و 30 دقیقه قبل از هر غذا است )

2- دم کرده ی غان : مقدار 50 گرم برگ و جوانه ی این درخت را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت دم کنید و سپس مصرف کنید . ( مقدار مصرف این دم کرده : سه فنجان در روز است )

خواص دارویی و درمانی غان : خواص دارویی این درخت را می توان به دو بخش دسته بندی کرد : یکی خواص آب یا شیره ی درخت غان ( توس ) می باشد و دیگری خواص برگ و پوست این درخت است .

خواص آب یا شیره ی درخت غان ( توس ) :

_ باعث از بین رفتن ناراحتی های مثانه و ورم آن می گردد

_ بهترین دارو برای درمان نقرس است

_ همچنین اگر به دنبال از بین بردن لکه های پوستی و درمان بیماری های پوستی هستید ، غان می تواند به عنوان یک کمپرس به کمک شما بیاید

خواص برگ و پوست درخت غان ( توس ) :

_ غان ( توس ) دارویی مفید برای گریپ و سرماخوردگی می باشد

_ باعث رفع سرگیجه و سردرد می شود

_ به درمان دردهای ناشی از رماتیسم و نقرس کمک می کند

_ غان برای افرادی که پاهایشان عرق می کند هم می تواند مؤثر واقع شود ، به اینصورت که این افراد باید هر روز پاهای خود را در جوشانده ی برگ و پوست درخت غان ( توس ) قرار دهند

_ تب بُر است

_ از جوشانده ی غان می توانید برای شستشوی زخم بهره ببرید

_ غان باعث تصفیه کردن خون می شود

_ باعث برطرف کردن اگزما می شود ( برای این کار بایستی جوشانده ی پوست و یا برگ درخت غان را روی زخم ها بمالید )

_ برگ و پوست این درخت برای تقویت دستگاه هاضمه مؤثر می باشد و به همین دلیل به هضم غذا هم کمک می کند

_ غان همچنین خاصیت عرق آوری نیز دارد

مرتبط ها

قالب خبری