جدیدترین مطالب امروز

عرق پونه و تأثیراتی که بر زیبایی و سلامت افراد دارد !

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : عطاری

عرق پونه و تأثیراتی که بر زیبایی و سلامت افراد دارد !

عرق پونه یکی از انواع محصولات گیاهی می باشد که می تواند تأثیرات جالب توجهی هم در حوزه زیبایی و هم سلامت افراد داشته باشد . در ادامه با این خواص عرق پونه آشنا شوید .

این گیاه خوشبو و معطر سرشار از خاصیت برای پوست است و دمنوش آن علاوه بر بوی مطبوعش که درمانگر افسردگی و استرس است برای پوست های خشک نیز نرم کننده ای قوی به حساب می آید .

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف عرق پونه می ‌تواند سبب از بین رفتن جوش و آکنه‌ های پوستی در افراد شود ، همینطور التهاب پوست ‌های خشک را برطرف نماید .

گفتنی است ، عرق پونه حتی می ‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده زخم‌ ها و جراحات به کار رود و روند درمان التهاب و جراحت را سرعت ببخشد .

بررسی‌ ها نشان می ‌دهند ، بوییدن عرق پونه نیز می ‌تواند سبب افزایش ترشح هورمون‌ های شادی آور در فرد شود و همینطور سطح توان و انرژی او برای انجام کار‌ها را بالا ببرد ، استشمام رایحه‌ های خوشبو می ‌تواند سبب از بین رفتن استرس و افسرده گی و خوش رنگ شدن پوست صورت گردد .

کار‌شناسان به افرادی که می ‌خواهند از پونه برای داشتن پوستی سالم‌ تر استفاده نمایند توصیه می‌ کنند از پونه تازه و یا در صورت استفاده به صورت صنعتی از برند‌های مرغوب و استاندارد بهره بگیرند .

منبع : دکترسلام

مرتبط ها

قالب خبری