جدیدترین مطالب امروز

خائن کشی روایتگر بخشی از زندگی مهدی بلیغ

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : چهره ها

خائن کشی روایتگر بخشی از زندگی مهدی بلیغ

خائن کشی اثر تازه ای از کارگردان نامی ایران مسعود کیمیایی ، در حال تصویربرداری است ؛ روایتی از زندگی مهدی بلیغ ، با بازی چهره هایی نظیر مهران مدیری و امیر آقایی !

فیلم سینمایی « خائن کشی » به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی در حال تصویربرداری است .

امیر آقایی ، سارا بهرامی ، پانته آ بهرام ، پولاد کیمیایی ، اندیشه فولادوند ، سام درخشانی ، حمیدرضا آذرنگ و مهران مدیری از بازیگران فیلم « خائن کشی » هستند.

خائن کشی سی امین فیلم مسعود کیمیایی است که روایتگر زندگی مهدی بلیغ می باشد.

این فیلم داستان رفاقت و مردمداری است که در آن زندگی مهدی بلیغ ( مشهورترین سارق و کلاهبردار ایرانی ) به تصویر كشیده می شود.

مهدی بلیغ مشهور به آرسن لوپن ایرانی معروف ‌ترین خلاف کار تهران بود که بیشتر فعالیت‌های غیرقانونی خود را که توأم با تیزهوشی بود در دهه‌ های ۳۰ و ۴۰ شمسی انجام داد ؛ خلاف کاری که قصه ‌هایش مشهور است و دست کم دو قصه او را تهرانی‌های قدیم ، خیلی خوب به خاطر دارند ؛ یکی از کلاهبردارانی که حتی توانست کاخ دادگستری را هم بفروشد !

او با اینکه بی سواد بود ولی از هوش بالایی در مقوله خلافکاری برخوردار بود ، تا حدی که در یکی از این کلاهبرداری‌های هوشمندانه خود کاخ دادگستری تهران را به عنوان یک هتل مجلل به دو تاجر عرب به صورت غیرقانونی فروخت.

مهدی بلیغ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 ، ابتدا از زندان که به علت قتل عمد در آن بود، آزاد شد و سپس به دلیل اعتیاد و همراه داشتن مواد مخدر دوباره دستگیر و به دستور صادق خلخالی اعدام شد.

یکی از نکته های جالب توجه فیلم خائن کشی را می توان به گریم متفاوت مهران مدیری نسبت داد ! گریمی که شاید کمی علاقه مندان به دنیای سینما را به یاد نقش پدرخوانده ، با بازی جذاب مارلون براندو بیاندازد !

الهام گرفته از ویکی پدیا

مرتبط ها

قالب خبری