جدیدترین مطالب امروز

اتمام زودهنگام باتری تلفن همراه و باز هم مشکلات تکنولوژی

تهیه کننده : بخش گوناگون

تهیه شده برای بخش : دانستنیها

اتمام زودهنگام باتری تلفن همراه و باز هم مشکلات تکنولوژی

حتما تا کنون از به پایان رسیدن سریع باتری تلفن همراه خود شاکی شده اید ، چه رفتارهای اشتباهی در این خصوص از سمت ما شکل می گیرد که باعث تسریع این امر می گردد .

اغلب افراد از باتری گوشی های هوشمند شکایت می کنند و بازه ی زمانی این باتری ها را در استفاده از شارژ کوتاه می دانند . چرا باتری گوشی های هوشمند به زحمت یک روز را دوام می آورند ؟ آیا شما تلفن همراه خود را اصولی شارژ می کنید و باز هم این مشکل وجود دارد ؟

گوشی های هوشمند از کارآیی بسیار بالایی برخوردار هستند ، امکانات بیشتر ، صفحه های وسیع تر با قابلیت لمس و… که خود از تعبیه چندین تکنولوژی در کنار هم حکایت می کند ؛ تمام این موارد باعث می شوند که باتری نیروی بیشتری را از دست بدهد ، تا حدودی اختلاف میان ساعات مفیدی که باتری به شما کار می دهد طبیعی است ؛ حتی در گوشی هایی ب صفحه نمایش های بزرگ تر ، باتری سریع تر تخلیه می شود . اما بشنوید از اشتباهات رایج کاربری که روند تخلیه باتری را تسریع می بخشد .

تغییر باورهای عمومی کار دشواری است ، بسیاری از عقاید بدون پایه و اساس ، دهان به دهان گشته و به عنوان یک اصل در زندگی روزانه رعایت می شود .

نکته اول : نگذارید باتری هشدار دهد !

در طول روز ، هر زمان که فرصت دارید گوشی خود را به برق وصل کنید ؛ این کار خیلی بهتر از آن است که با هشدار روبرو شوید . با این کار باتری گوشی خود را در طول روز بارها شارژ می کنید .

نکته دوم : شارژ 100 درصد را فراموش کنید .

لیتیوم بخشی از باتری است که هنگام اتصال به برق شارژ می شود ، از آنجایی که باتری گوشی های هوشمند استرس را حس می کند ، شارژ 100 درصد باتری ، همچنین ماندن در حالت شارژ 100 درصد ( برای مدت کم یا زیاد ) برای لیتیوم استرس محسوب می شود ( این به دلیل ولتاژ بالایی است که در باتری ایجاد می شود ) .

نکته :

پس از شارژ 100 درصد باتری خودداری کنید و یا اگر باتری به 100 درصد شارژ می رسد آن را از پریز برق جدا کنید ، عدم توجه به این موارد رفته رفته باتری را فرسوده کرده و عمر آن را کم می کند .

اما چرا پیشنهاد کردیم در هر زمان ممکن تلفن همراه خود را به برق متصل کنید ؟ بهترین زمان برای متصل کردن تلفن همراه به برق زمانی است که 10 درصد از باتری کم می شود ؛ توجه به این زمان و دسترسی برای عموم به سختی رخ می دهد تا جایی که می توان آن را امری غیر ممکن دانست ، به همین علت پیشنهاد می شود از فرصت های بدست آمده در طول روز استفاده کرده و باتری تلفن همراه خود را شارژ کنید . این کار نه تنها به باتری آسیب نمی رسان ( چند بار وصل کردن باتری به برق در طول روز ) بلکه عمر باتری را نیز بالا برده و آن را در شرایط خوبی نگاه می دارد .

نکته سوم : اجازه ندهید تلفن همراه شما داغ شود .

امری واضح است که گوشی نباید نزدیک حرارت باشد ، چرا که باتری گوشی به خصوص گوشی های هوشمند ( به دلیل ظرافت و تجهیزات به کار رفته در آن ) به حرارت حساس هستند .

هنگامی که در هوای گرم بیرون می روید از قاب های عایق حرارت استفاده کنید تا باتری در برابر گرما ایمن باشد ، در مقابل هنگامی که تلفن همراه خود را به برق وصل می کنید قاب گوشی را جدا کنید ( به ویژه اگر قاب شما عایق حرارت است ) ، با این کار گرما خارج شده و به باتری صدمه نمی زند .

مرتبط ها

قالب خبری